Vill du arbeta med kundservice i ett medicintekniskt företag med fokus på diabetesvård? Vi söker dig som har intresse för att hjälpa andra och som alltid sätter kunden i fokus. Hos Rubin Medical får du möjlighet att bidra till trygg och säker behandling av högsta kvalité till diabetespatienter.
Om företaget
Rubin Medical marknadsför och säljer medicintekniska produkter med fokus på diabetesvård i Skandinavien. Genom att kombinera ett konkurrenskraftigt produktutbud med hög personlig service och support, levererar företaget trygghet och ökad livskvalitet. Det är i mötet med människor Rubin Medical gör skillnad. Företagets viktigaste produkt är insulinpumpar med tillbehör, som tillverkas av Animas vilka ingår i Johnson & Johnson. Rubin Medical har huvudkontor på Limhamn och har totalt ca 28 anställda. Företaget ingår sedan ett par år i den börsnoterade koncernen Indutrade och har en årlig omsättning på drygt 200 MSEK.
Rubin Medical är ett familjärt företag präglat av korta beslutsvägar, stor arbetsglädje och ”vi-känsla” där Rubin-hjärtat ständigt är närvarande. Detta kryddat med storföretagets resurser i bakgrunden.
Arbetsbeskrivning
Som kundservicemedarbetare ansvarar du för kundservice till pumpanvändare och vårdgivare, företrädesvis via telefonsupport men även via mail i Sverige, Danmark och Norge. Du har hela tiden kunden i fokus och målet för dig är att få kunden att uppleva Rubin Medical som det tryggaste valet inom diabetesvård. Dina huvudarbetsuppgifter är teknisk support och utbildning, reklamationshantering, rådgivning och att besvara produktfrågor. Du hanterar även administrationsarbete. I ditt arbete strävar du efter att öka kundernas kunskap om Rubin Medicals produkter samt att öka företagets försäljning.
Din arbetstid är fördelad måndag-fredag på tre skift mellan kl. 08.00 och 20.00.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Utbildning: Du har med fördel en sjukvårdsutbildning
Erfarenhet: Relevant arbetslivserfarenhet
Meriterande: Kunskap inom diabetes
Språk: Du uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska, danska, norska och engelska.
Övriga krav: Office-paketet och administrations- och kontorsvana
Vi söker dig som har en utpräglad serviceinriktad personlighet och som brinner för att hjälpa andra. Du har ett stort engagemang för ditt arbete och bygger på ett genomtänkt sätt relationer till andra. Vi ser att du är lyhörd, prestigelös och att du har en god kommunikativ förmåga. Då du till viss del arbetar med försäljning tror vi även att du har en säljande ådra. Tjänstens karaktär kräver att du arbetar självständigt och har förmåga att hantera stressiga situationer. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper för den här tjänsten. I urvalet är också kunskaper i danska och norska starkt meriterande.
Ansökan
För mer information är du välkommen att kontakta Christel Persson, VD-assistent/HR på 040-51 06 43. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 22 september 2017.